Traumaresa men äntligen framme!

Oh my lordie lord! Nu är vi ÄNTLIGEN i LA! Sedan igår för att vara ärlig men igår gick vi runt som halvdrogade och halvflygandes, ändå uppe på benen förvånansvärt länge efter vår dramatiska resa hit! Oh let me tell you..
Vi tog planet från Landvetter tidigt i måndagsmorse, vi åkte till Finland för att där byta till ett plan t New York. Under den resan hamnade vi i turbulens så det blev en sådan där jobbig luftgrop liksom, planet blev även försenat så när vi kom t New York missade vi anslutningsplanet t LA, jaja tänkte jag, det går väl ett plan om någon timme igen vi kan ta, det var bara eftermiddag och jag tänkte att vi kommer nog fram i tid ändå. DÅ började dock något som mer kändes som en absurd film!

Alla plan till LA var fullbokade och vi fick ingen vanlig ersättningsbiljett utan en stand by biljett vilket innebar att vi bara fick plats på plan t LA om någon missade sitt plan. Och det var inte bara vi som hade sådana biljetter, det var typ FEMTIO personer minst som fick gå från boarding t boarding, se plan fyllas och hoppas på att någon inte skulle hinna med och att den därmed skulle få plats. Vi fick höra mardrömshistorier från folk som väntat såhär FLERA DAGAR.

Så vi hade gått upp supertidigt, varit rädda av turbulensen, hunnit dricka alkohol och nyktrat till i några omgångar samt inte sovit något, försökt få riktiga biljetter, stått och hoppats vid några plan med andra desperata människor  när vi blev informerade om att vi inte heller fick plats på sista planet till LA, vi var med andra ord smått slutkörda när vi accepterade att vi skulle få sova på flygplatsen. Själva flygplatsen hade ändå en hel del mjuka stolar, var varm, hade mjuka golv man kunde sova på samt flera restauranger med mat och alkohol så det skulle väl få gå även om det inte var kul och även on klockan bara var 21.30 och första morgonplanet vi kunde försöka få plats på (också fullbokat fick vi reda på), gick 6.30 på morgonen.

DÅ började vi undra över hur det skulle gå med vårt bagage (utan adresslappar) som vi vart tvungna att hämta ut mellan bytet New York-LA och sedan bara ge till någon som skulle fixa det hela, i hetsen över att hinna med nästa plan. För att kolla det behövde vi gå ut från säkerhetskontrollen, vi blev informerade om att de var på väg t LA och att vi skulle kunna hämta ut dem där när vi kom fram. När vi skulle gå igenom säkerhetskontrollen igen FICK vi inte det eftersom vårt plan skulle gå om så lång tid! Trots att kag var helt arg kunde jag ju inte få ut det eftersom de har lite för mycket makt och skulle kunna säga att vi inte gick vara kvar i landet. Vi fick heller ingen form av hotell eller filt utan fick snällt och kallt vänta på morgonen på flygplatsen UTANFÖR säkerhetskontrollen, där fanns det INGEN värme, mjuka stolar eller mjukt golv eller resturanger med mat och alkohol. Det cirkulerade dessutom massa människor som inte kändes helt stabila och vi var SÅ trötta och yra! Fick spendera natten som på bilden ovan, under en telefon vid en kall vägg. Vi lyckades av all utmattning sova ett par timmar men SÅ ont i kropparna! Och jag var så slut och kall att jag bara skakade och kunde inte sluta. Världens sötaste tjej offrade till och med sin jacka som jag fick ha som täcke för att försöka sluta skaka. Nojjade dessutom över att vi kunde bli utsatta för någon form av hatbrott eller att någon terrorsak skulle ske.

Vid 4 kom vi in på själva flygplatsen igen och kunde vänta på planet där, fick ätit en bit god pizza och KOM TACK OCH LOV med planet!!! Skönaste flygresan ever!!! När vi kom fram stod dessutom väskorna och väntade och vi kunde ta en taxi till lägenheten vi hyrt som är helt finfin. Nu har vi varit med om jobbiga saker så set räcker och blir över för en livstid anser jag! Nu tog vi ju oss igenom även det här tillsammans dock och det är väl lika bra att köra alla prövningar från start:P

Idag är det nyårsafton och så himla bra det är att jag både började och avslutar året i LA! Idag bör vi ha mer kraft än att bara ligga i sängen eller gå som på mjuk mark i slutkört läge:)

Älskar att vara här och älskar att vara här med henne och kunna göra allt jag tycker om!

Gott nytt år!

4 thoughts on “Traumaresa men äntligen framme!

1. Oj låter som trauma så det räcker. Sådär skulle det säkert gå om jag försökte mig på en resa till LA känns det som :P Hoppas resterande resa blir underbar :)

2. Fy vad hemskt. Blev av rubriken rädd att det varit något attentat så skönt att det inte var SÅ illa i alla fall! Låter som en jättejobbig resa. Hoppas att du och den du åkte med får en underbar resa fortsättningsvis och ett alldeles underbart 2016 nu!